Iedereen Thuis

Medezeggenschapsraad

Hestia vindt het belangrijk dat clienten en hun vertegenwoordigers zelf opkomen voor de belangen van de client. Deze medezeggenschapsraad is wettelijk voorgeschreven. De Wet Medezeggenschap Clienten Zorginstellingen(WMCZ) geeft clienten de mogelijkheid om via clientenraden invloed uit te oefenen  op de zorg en daarmee op de kwaliteit van hun leven. Clientenraden behartigen collectieve belangen van de client.

Hestia heeft clientenraden op 3 niveaus:

Centrale Clientenraad (CCR)
De centrale clientenraad bestaat uit de deelraad clienten en de deelraad verwanten. De centrale clientenraad adviseert de bestuurder(s) van Hestia over zaken die de gehele organisatie betreffen.

Individueel
Op individueel niveau kan een client invloed uitoefenen. Dat kan door middel van een planbespreking. De client kan tijdens deze bespreking zijn/haar wensen en behoeften kenbaar maken. Hestia zal er vervolgens alles aan doen om de wensen en behoeften in het zorgplan vast te leggen en te ondersteunen.

Huiskameroverleg
Hestia stimuleert, waar mogelijk, het houden van een huiskameroverleg. Dit is een overleg van bewoners per woning onder leiding van een medewerker/begeleider. Het doel van het overleg is om ervoor te zorgen dat elke bewoner zich prettig voelt in het huis.

Maak jouw eigen website met JouwWeb